Still missing you..

Det är okej att du inte förstår mig
För vi pratar inte samma språk
Jag sa något som du inte förstod, och du sa något som jag missuppfattade
Vi alla gör misstag, vi alla gör fel
Vi önskar alla att vi kunde ta tillbaka det vi gjorde som fick någon att lida
Vi önskar ingen illa, men när man själv lider är det inte alltid så lätt
Att önska någon annan lycka och välfärd
Jag önskar att jag kunde se dig i ögonen och säga att jag inte saknar dig
Se dig i ögonen och säga att jag inte älskar dig
Se dig i ögonen och säga att jag har lämnat dig bakom mig för gott
Men de kan jag inte
För jag älskar dig fortfarande, jag saknar dig varje sekund som passerar i mitt liv
Och jag har inte lämnat dig bakom mig, och kommer inte göra det på länge
Jag vet att vi inte pratar samma språk
Och kanske är det därför du inte förstår att jag har så svårt att släppa taget
Om vi bara hade haft en chans att lära oss ett gemensamt sätt att kommunicera
Så kanske vi hade kunnat stå här tillsammans idag
Sida vid sida
Hand i hand
Kind mot kind

Istället sitter vi på varsin sida av jorden och pratar med främmande människor som vi inte känner
Främmande människor som kommer missuppfatta varandra på nytt
Som kommer säga något som den andra inte förstår
Främmande människor som kommer att såra utan mening
För att dem inte kan samma språk

Jag önskar jag förstod…
Saknar dig så…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0